Är man nörd för att man går på kör?

Hej hej alla underbara! :D

Nu har jag kommit hem från skolan och jag ska äta något.
Idag börjar min kör igen. Kul! Asså jag har tänkt på en sak.
Om någon frågar vad jag går på så vill jag på något sätt inte säga kör... Det känns nördigt på något sätt. Jag vet hur vissa tänker om att man går på kör, de tänker typ att man står i en kyrka med vit långklänning och sjunger typ psalmer eller vad det heter!? Så tänkte jag också innan jag började på det! Men nu vet jag ju att det  inte alls är så...
Man går dit och så får man sjunga massor av olika låtar. Det är ju jättekul om man är som jag och tycker om att sjunga! :)

Men om någon skulle fråga mig: Går du på något, sport eller dans eller nått?
Så säger jag typ nej. Och sen försöker jag prata om något annat... För att det känns som att de tycker att man är värsta nörden om man säger: Ja, jag går på kör!

Och så ska det väll inte behöva vara? Om jag frågar någon och dom säger till exempel dans. Så tycker jag ju inte att det är konstigt? Men om man säger kör eller sång eller vad man nu vill kalla det... Så blir den andra liksom tyst och bara: Jaha... Okej...

Jag tror det har blivit såhär för att man har liksom fått fel uppfattnign om vad kör är. Det är inte några nördar i en kyrka!? Det är när man sjunger, vissa bildar till och med band!!!!

Med det här inlägget vill jag bara få er att förstå att man måste inte vara en "nörd" för att gå på kör/sång. Kolla mig, tycker ni att jag ser ut som värsta nörden?! :P

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn? ♥
Kom ihåg mig?

E-postadress ♥ (visas inte jag lovar!)

Din blogg sötnos? ♥

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback
RSS 2.0